2016. október 14., péntek

A VMSZ nem volt képes megvédeni a Szabadkai Rádiót (+ a volt főszerkesztő Facebook-bejegyzése)











Németh Ernő

A közel fél évszázados múlttal rendelkező Szabadkai Rádió, amely korábban önkormányzati tulajdonban volt, immár végleg a szabadkai VTV ComNet tulajdonába került. A cégnek állítólag verbászi, óbecsei és törökbecsei médiaérdekeltségei is vannak.
Vladan Stefanović, a vállalat tulajdonosa (az elmúlt években az emberek szimplán szabadkai médiamunkásként emlegették, aki átlagos színvonalú műsorokat vezetett a helyi City TV-ben, az utóbbi időben pedig /rossz nyelvek szerint/ igencsak közel került a Szerb Haladó Párthoz) bejelentette, hogy nincs mitől félni, hiszen "folytatódik a tájékoztatás a kisebbségek nyelvén, nemcsak magyarul és horvátul, hanem bunyevácul is".
A többnyelvű hírek sugárzására állítólag "párhuzamosan" kerül sor. Ez azt jelenti, hogy a hírek tartalma azonos lesz, hogy a délvidéki és azon belül szabadkai magyar sajátosságoknak nem marad hely?
Akárhogyis, a VMSZ-nek a Szabadkai Rádiót (sem) sikerült megvédenie. Rossz nyelvek szerint ezt nem is akarta, mert elég neki a Pannon RTV nevű (zömében) pártmédium. Minek neki egy valamivel tárgyilagosabb tájékoztatási eszköz?
És végezetül íme Németh Ernőnek, a Szabadkai Rádió volt főszerkesztőjének a Facebook-bejegyzése:
"Szinte napra pontosan 30 évet töltöttem a Szabadkai Rádióban. 1986. október 4-én lettem a munkatársa. Az első 10 évben az ifjúsági műsorban dolgoztam külsősként. A második 10 esztendőben állandó munkaviszonyban, slapajként tanultam a szakmát, s végigjártam minden lépcsőfokot. A harmadik 10 évben, mint főszerkesztő irányítottam a magyar szerkesztőséget. Büszke voltam rá, hogy a vezetésem alatt Szerbia 14., Vajdaság 4. leghallgatottabb adója volt a Szabadkai Rádió. Nagyon fáj, hogy mégis szétverték a szerkesztőséget, s hogy nincs tovább."

F. F.
#1 Csaba 
Az hogy a VMSZ nem védte meg a szabadkai rádiót ez csak a kezdet, minden értelmesen gondolkodó magyar evvel tisztában van...lassan odajutunk megint hogy veszélyes lesz magyarul beszélni Szerbiában... hajrá VMSZ még 10 év és totál szétzüllesztite k a magyarságot

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése